Wednesday, March 17, 2010

bila lecturer bersuara

satu pagi yang hening...
tempat yang gua selalu duduk dah macam takde orang da
da ramai blah da dari tempat ni
gua g duduk belakang awek2
wangi
baru gua ade semangat nak belajar

***

pensil picit ditangan sudah tersedia
buku sudah terbuka
gua dengar lecturer gua berkata-kata

'hah!mane sume orang yang kat atas tu?sume da tanak datang kelas da?sume da malas da?
ni mesti sebab alif ni...bawak virus tanak datang kelas kat budak-budak ni!' separa menjerit lecturer gua membebel

gua jd jem
gua angkat tangan
gua bersuara

'cikgu!sy ade kat sini ah!tak nampak ke~???' sambil mate gua kenyit2 kat beliau

'oh...ingatkan kamu takde...bukan kamu salu duduk kat belakang ke?' merah padam muke lecturer gua menahan malu sebab tuduhan liar tak berjaye

satu kelas gua ketawa berdekah-dekah macam esok nak kiamat.

***

kelas tu da dekat setengah sem da start
gua baru skali datang
nasib gua baik

1 comment:

nurul lalala said...

dtg tepat pd masenye~
bijak2...^^